Nation of Language zremiksowany
Amerykański zespół Nation Of Language połączył siły z brytyjskim artystą elektronicznym Danielem Avery, aby stworzyć remiks "Weak In Your Light". Najnowszy krążek zespołu zatytułowany „Strange Disciple” ukaże się 15 września nakładem [PIAS]. Zbiór dziesięciu utworów jest połączony tematami beznadziejnego oddania, zauroczenia i przytłaczającej obsesji, przedstawionych jako idealna ścieżka dźwiękowa do długich spacerów ulicami miasta.
Nation Of Language istnieje od 2016 roku i ma na swoim koncie już dwie płyty, na których prezentuje mieszankę brzmienia z kręgu synth pop, indie pop i muzyki neo-nowofalowej.
W ciągu trzech krótkich lat, które upłynęły od czasu ich uznanego debiutu „Introduction, Presence” z 2020 r., Nation of Language trafili z małych, hiperlokalnych scen na międzynarodowe i do popularnych programów telewizyjnych, podczas gdy ich muzyczna ewolucja ucieleśniała trzy różne sposoby poruszania się po świecie. Wokalista i songwriter Ian Devaney opisuje pierwszy album zespołu jako podróż samochodem, podczas gdy drugi krążek „A Way Forward” jest jak podróż pociągiem, powstał pod wpływem chrzęszczącego dźwięku krautrocka. „Strange Disciple” został w pełni stworzony i wydany poza ograniczeniami związanymi z pandemią. Koncentruje się na utworach napędzanych przez groove i podskakujące linie basowe, które wyrażają ekscytację związaną z odkrywaniem nowych miejsc, o których zespół myślał, że nigdy nie zobaczy podczas trasy.
Zarejestrowany w studiu w East Williamsburg przez producenta Nicka Millhisera (Holy Ghost!, LCD Soundsystem), „Strange Disciple” został ukończony podczas okresu, który zespół spędzał w domu, pomiędzy serią koncertów w ciągu ostatniego roku. W przeciwieństwie do poprzednich dwóch albumów, tym razem członkowie zespołu Ian Devaney, Aidan Noell i Alex MacKay byli w stanie rozważyć kreatywne wybory, które byłyby najbardziej atrakcyjne podczas występów na scenie, rozszerzając swoje nowofalowe, post-punkowe i napędzane syntezatorami brzmienie z nowym zapałem. Włączyli żywą perkusję do aranżacji i więcej gitary niż kiedykolwiek wcześniej, jako że kierowali się długoletnią miłością do shoegaze i mrocznego melodramatu trubadurów takich jak Leonard Cohen. Po raz pierwszy w historii, Nation of Language zaangażował się w całkowicie analogowy proces nagrywania, pozwalając sobie na zaakceptowanie swoich niedoskonałości i opierając się skłonności do nadmiernego myślenia o empatycznym, euforycznym i intelektualnym stylu pisania piosenek.