OHMS przedstawia ewolucję światła (dark wave/synth pop)
"Evolution of Light" to tytuł utworu formacji OHMS, który promuje kompilację "Music from Poland", która ukaże się nakładem nowego labelu go! boys records.
OHMS to wynik spotkania się północy i południa Polski oraz licznych fascynacji muzycznych w równie licznych gatunkach i nurtach współczesnej muzyki elektronicznej. Muzyka, którą OHMS wykonuje przywoływać może przez to wiele skojarzeń, ale to, co najbardziej charakterystyczne to z pewnością brzmienia syntezatorów, melodyjna przestrzeń kompozycji, rytm. Całość, w tym warstwa tekstowa, zanurzona jest w nieco przydymionym, ciemnym klimacie, przy całej otwartości i przestrzenności refrenów. Skojarzenia, poniekąd trafne, przywołuje też zapewne sama nazwa, choć członków zespołu nie sposób o rojalistyczne zapędy posądzać.
Zespół działa w składzie: “Q” - Alexandra Grochola (ex Dysonans) – wokal i teksty, Tomek „Demolka” Molka – perkusja (Blackstar, None), Waldemar „Valdor” Zadrożny (Synthetic Embrace) – klawisze. Każda z tych osób ma już za sobą spory wachlarz doświadczeń muzycznych – głównie pośród mocnych, gitarowych brzmień, co bez wątpienia w jakiś sposób przebija się przez całokształt tego, co OHMS serwuje.
Informacje o członkach zespołu:
Q - Alexandra Grochola – wokalistka (nieistniejący już Dysonans), autorka tekstów, muzyki, gościnnie udzielająca się w licznych projektach muzycznych w różnych rolach (wokal, teksty, producent artystyczny), organizatorka koncertów i innych wydarzeń, wspierająca młodych zdolnych wokalistów w ich drodze twórczej.
Tomek „Demolka” Molka – perkusista None i Blackstar, tatuator (Demolka Tat, Bydgoszcz), współpracował i nadal współpracuje muzycznie w różnym zakresie m.in. z Flapjack.
Waldemar „Valdor” Zadrożny – klawiszowiec, kompozytor, muzyk sesyjny, twórca muzyki filmowej, elektronicznej, rocka progresywnego. Współpracujący z wieloma artystami w kraju jak i za granicą. Współzałożyciel projektu prog-metalowego Synthetic Embrace. Inspiruje się potęgą brzmień syntezatorowych – zwłaszcza analogowych – i ich ogromnymi możliwościami w kreowaniu brzmienia w różnych gatunkach muzycznych.