Roboty na Wysokości rozmywają obrazy
Rozmyte obrazy to tytuł kolejnego singla formacji Roboty na Wysokości. Jak opisuje utwór zespół: "Tym razem w nieco innej odsłonie. Niepokojąco, bardziej hałaśliwie... Otoczeni dziwną mgiełką, trochę jak Slowdive utopiony w dżemie z pereł. Mocny numer z nerwami na wierzchu." Zespół doskonale skonsumował powiększenie składu, a gościnnie podłączył gitarę Krystian Karlos Różycki. Odpowiedzialność za wykonanie biorą: Natalia Baranowska, Daniel Hozumbek, Krzysztof Chłopek, Wojciech Sawicki, Piotr Sawicki i Przemek Borowiecki.
Początki zespołu sięgają 2008 roku, choć prywatnie muzycy znają się od połowy lat 90. poprzedniego stulecia. W 2010 roku ujawnili się krążkiem pt. "Studio Huta". Dużą rolę w początkowym okresie odegrała perkusistka i pianistka Ola Rzepka znana m.in. z formacji: Alte Zachen, Drekoty. Na przestrzeni lat każdy z nich był zaangażowany w inne zespoły: Locomotive Sun, No More Electro, Iowa Super Soccer, Natalie Loves You, okazyjnie muzykując w różnych konfiguracjach. Współpracowali m.in. z Teatrem Rawa, opracowując muzykę do spektaklu pt. Kabaret Ponurego Żartu.
Po latach wrócili z piosenkami, które w 2023 roku finalnie zamknęły się w kolejną płytę pt. "Tryb Samolot". Dołączenie do składu perkusisty Przemka Borowieckiego (100-nka, Moon Hoax, Abradab) wywołało efekt dość nieoczekiwanej synergii, a jazzowy groove spiął skromne nutki w piękny, nieco senny, ale melodyjny pejzaż. Rok 2024 zaczęli od zmian. W zespole pojawia się wokalistka Natalia Baranowska (ex Iowa Super Soccer, Natalie Loves You) i gitarzysta Krzysztof Chłopek (ex The Marians, Między Słowami). Roboty w warstwie tekstowej stają się wokalnym dialogiem, Krzyś na gitarze uwalnia zespół od dziwnego przekonania, że potrzebuje klawiszowca. Działają na własnych zasadach, bez menadżerów i wygórowanych oczekiwań. Podstawą jest wspólna pasja i wieloletnia przyjaźń.